4 jan. 2015

Det där med hårda spår

Tänker spendera en del tid av vår träning under resterande vintersäsongen till att spåra hårda spår med bägge hundarna. Anledningen till det är att framförallt få en större noggrannhet på Blackie.

Blackie kommer även att få spåra i en böttchersele istället för sitt vanliga i förhoppning att hon inte längre ska kunna använda sin muskelstyrka för att släpa runt mig i spåret. 

Här är Vildas första hårda spår med mig. Spåret börjar med näring i varenda fotspår, sen i vart 3:e och slutligen i vart 5:e. Hon löste det fint tycker jag. Men nästa gång blir det inte lika långt, ska även ta en funderare på om jag ska jobba med näring på det här sättet i hårda spår. Är inte helt bekväm med det. Ska även se till att jag har med mig en leksak till slutet nästa gång ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar