11 jan. 2015

Systemövning på fält

Igår trotsade Lotta och jag stormen Egon och begav oss mot Norrtälje för att våldgästa Heléne ute på landet! Gick väldigt sakta kan jag säga..men vi kom fram tillslut och tur det för vi hade en oerhört trevlig kväll med god middag, efterrätt och massa snick snack...helt underbart!



Imorse begav vi oss ut till DTBK för att möta upp resten av sökgänget och träna sök. Men ingen av oss hade väl direkt någon lust att plumsa runt ute i skogen så det blev systemträning på fältet istället. En mycket bra grundövning som dessutom blev ännu bättre motion idag iom att hundarna fick springa i ett tjockt täcke med tung blötsnö.

Jag fortsatte med flying även i denna övningen. På filmen ser man tydligt att hon är en bra bit ifrån mig när jag skickar ut på vänster sida, inte bra. Nästa gång ska jag se till att hon förstår att hon måste vara mycket närmre mig för att kunna springa ut på nästa sida.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar