3 aug. 2010

Jäkla internet!!

Internet (3) har strulat i några dagar nu och man blir smått galen. Får se ifall jag kan skriva ett helt inlägg utan att allt försvinner. *morr*

Det har regnat på bra i några dagar....härligt. Det behövdes verkligen. Häromdagen fastnade Grannen och jag på ett hundcafe här ute eftersom himlen öppnade sig och det såg nästan omöjligt ut att traska hem. Men tillslut var vi ju tvunga att göra det ändå. Häftigt att det kan komma så mycket regn på en gång.


Idag har det iallfall regnat större delen av dagen och eftersom jag inte kunde somna förens kl 3 imorse så sov jag till ca kl 13. Det regnade när jag vaknade men tyckte ändå att Blackie och jag kunde ta en cyckeltur. Behöver vi inte oroa oss för värmeslag iallfall ;) Cycklade ca 4 km i bra jogging takt. Blackie joggade på bra men hon tycker det är lite läskigt att springa för nära cyckeln, så det bråkade vi lite om. Men hon vänjer väl sig. Dyngsur var man ifallfal när man kom hem. Blackie fick torka på balkongen.


Efter Janne åkt till jobbet traskade Blackie och jag ner till grusplanen och jobbade lite på vänstersvängarna. Det gick riktigt bra. Måste själv träna på att gå svängarna korrekt =D Körde tre omgångar apportering och dom var klockrena. Måste nöta lite ställande eftersom hon nu istället gärna lägger sig. *suck* Men det ska gå bra. =) Tillsist körde vi en platsliggning och lite borstning. Sen var vi nöjda med dagens träning.


Idag har det också blivit en hel del städning och en tur till tvättstugan...har börjat hata det stället. Som tur är får vi snart en helrenoverad tvättstuga...*lyx*
På onsdag hoppas jag att vi åker ut till Stockholms avdelningen och tränar lite med A-K och Gero. Är ju trots allt medlem där.


Var en jäkligt skum indier som blev väldigt intresserad av Blackie när jag satt och väntade på pendeltåget igår. Han kunde ingen svenska och knappt någon engelska. Tillslut började han försöka ta bilder på Blackie utan att fråga mig och jag tyckte det var lite jobbigt eftersom jag sjävl inte ville hamna på bild. Sen så frågade han ifall jag kunde ta en bild på honom och Blackie och det tyckte jag väl va ok....men vad gör killen dååå..jo han sätter sig ner och drar Blackie mot honom med ett stadigt armgrepp runt hennes hals. Det gillade hon inte alls kan jag säga...öronen slickade bakåt och tittade under luggen på honom. Fick då säga ifrån att han inte skulle göra så för att hon blir rädd. Blev lite sur och han fick ingen bild. Konstiga människor det finns. Han sa också att i hans land så är hundar med svarta ansikten farliga...;) hahah Blackie ÄR farlig...en dag kanske? hihi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar