9 aug. 2010

Debuten gick åt pipsvängen, men vi är glada ändå!

Lydnadsklass 1 gick inte alls som planerat. Jag var så nervös att jag fick ont i magen och kändes som jag hade tagit en rejäl sup innan jag gick in på plan...dvs...såg suddigt och kändes inte som jag kunde gå rakt. Kort sagt så var jag rejält nervös och Blackie tyckte jag va jätte skum och tyckte det va nog bäst att inte låta mig gå iväg för långt. ;)

Men men vi klarade iallfall apporteringen vilket jag hade kämpat med som tusan. Har ju några fler tävlingar inbokade så det är bara att köra på så det ryker!

Igår tränade vi lite budföring med en person som är främmande för Blackie. Gick suveränt =) Har backat lite och tränat lite positionsträning för att få henne att sätta sig lite snabbare och hänga med bättre i svängarna.

Idag blev det lite budföring med grannen och godisspår åt hennes leonberger =)

Häromdagen körde Sophie och jag iväg till sandtaget i VH och motionerade hundarna lite.



Jobbigt att spring uppför!

Jobba jobba jobba!

Först till bollen?









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar