23 aug. 2010

Slutkörd

Sitter och väntar på att jag ska sluta svettas lite så jag kan hoppa in i duschen. Tvingade iväg mig själv till gymet och körde 25 min core och 30 min spinning. Jäklar vad jag HATAR spinning! Kör alltid till min absoluta gräns...dvs gränsen mellan medvetande och att svimma är väldigt tunn. MEN det känns ju så himla skönt efteråt..det är det som får mig att spinna vidare. Var dock lite rädd att jag skulle svimma den här gången..men lyckades hålla mig på cyckeln =D Sen var det bara att svepa en shake.

Igår körde vi lite skyddsträning på SSBK och märker att Blackie greppar trasan först helt för att sen släppa lite, speciellt på en sida...?? Precis som hon tycker det är obekvämt eller gör ont i ena sidan av munnen...och alltid samma sida. Man såg det tydligt när man stod bakom och höll henne. Så det blir nog en runda till vetten för att kolla tänderna och halsen. Eller så är det bara dålig kampträning från min sida.

Nötade lite framförgående idag också. Och Blackie bevisade också att hon kunde ligga kvar när jag hade traskat långt bort till min osylinga hylla för att lägga upp en bit brandslang NÄR det kom tre pudlar gående förbi henne. Platsläggandet har riktigt fastnat känns det som =)!!!

Just det..hade en liten minst sagt hettsig diskussion med en tant med 3 vinthundar hon knappt kunde hålla. Hon sa blandannat att jag "hade blandraser...skit hundar...något som hon inte alls vill befatta sig med!" (dvs Baz och Blackie som jag hade lagt ner en bit bort). Ja..vad säger man...*pust*. Men hon fick lite kunskap om för henne ny ras och att det visst går att ha lydnad på vinthundar..;)

2 kommentarer:

  1. Grattis som fan till tävlingen idag! Snyggt jobbat!!! Har lagt till dig på min bloggs länklista.. Hoppas de var ok...

    SvaraRadera
  2. Tack!! Detsamma hörru!! Har en snygg bild på goliat som jag tänkte lägga upp sen ;) Länkar dig med då =)

    Kram

    SvaraRadera