7 dec. 2014

Försöker njuta av en gråare och kallare årstid.....

Släpade med mig Fredrik ut i skogen idag på en långpromenad. Försöker verkligen att inte bli påverkad av det gråa och extremt trista vädret som hängt med oss ett tag nu. Skogen är dock alltid en tröst...alltid lika mysigt och uppfriskande för själen no matter what weather!


Vilda....alltid någon annanstans!




9 bilder av 10



Vilda påminner väldigt mycket om Faita. Blackie var Faitas idol...något Blackie inte uppskattade för fem öre. Faita var konstant på och efter Blackie när dom var lösa ihop..för att undvika bråka så fick dom alltid varsin boll (som dom aldrig släppte). Nuförtiden så är Blackie även Vildas idol. Det är en konstant följa John lek när dom är lösa ihop...och det går i 180 över stock och sten. Resultatet av detta är att dom får gå lösa en i taget tills dom är någorlunda trötta. Inga onödiga lekskador här tack. 

Efter långpromenaden så fick Blackie ett uppletande i en pytteliten snårig dunge på en kulle. Fokuset låg på 7 väl gömda föremål. Har nämligen sett en tendens att hon kan ge upp på föremål som hon inte kan lokalisera trots stark vittring. Detta löste hon fint idag! 

Vilda fick 3 föremål hon också men endast på linje. Hon hajjar! Sen blev det lite lek och kampträning. (När jag filmade så hade vi redan gått en långpromenad och kört uppletande...lite trött mao) Jobbar väldigt mycket med att hon ska komma och leka med mig. Hon har annars lätt för att sätta svansen rakt upp och dra iväg med leksakerna. Detta var aldrig något jag hade problem med när
Blackie var ung...Blackie har en enorm social kamp och bjuder alltid upp till lek. Iom att leken verkligen är A och O så är Vilda en liten utmaning ;) Som tur är så är hon iallafall helt matgalen! 


En annan utmaning med Vilda är hennes enorma självständighet. Hennes självständighet är väldigt trevlig när man ska lämna henne ensam hemma, men mindre rolig när man har henne lös. Hon har absolut inga problem att springa iväg på egna äventyr och vara VÄLDIGT långt borta och utom synhåll från oss. Kan säga att fickorna är numera alltid fullproppade med ost, korv och annan lyxmat ...samt att jag hoppas att hon snart tröttnar på sina upptäcksfärder och inser fördelarna med att vara liiiiiiite närmre matte!!


När jag inte är på jobbet eller i skogen så är det det här jag pysslar jag lite med min 3:e kärlek här i livet....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar