8 apr. 2011

Årets första spår---blött!

Japp, så här såg årets första spår ut ( +11 grader, vindstilla, precis regnat, ligg tid ca 40 min, inga apporter).

Förväntade mig absolut inget stort men vill testa ett hur hon klarade av att själv leta upp spåret och spåra i rätt riktning. Teckningen visar vart jag släppte på henne för att leta upp spåret och hon hittade spåret direkt, tog spåret åt rätt riktning MEN började sen irra runt. Lät henne hålla på och springa runt på ca 3 meter lång lina tills hon började koncentrera och sätta ner näsan i spårkärnan igen..då fick hon beröm och fortsatte fint över första bäcken. Hon tog vinkeln in i granskogen klockrent och spårade jätte fint och i spårkärnan hela B-sträckan. Hon gick förbi 2:a vinkeln men kom snabbt på sitt misstag. C-sträckan var väldigt jobbig att gå eftersom det var små träd och ris och skit överallt...blev mer eller mindre ett zick-zack spår där men hon skötte det relativt bra ändå...och vid slutet fick hon sin belöning...kattmat. Sen selade jag av och hon fick frispåra tillbaka till bilen.

Hon hade saknat det här kan jag säga! Men man märkte att det tog ett litet tag innan hon fick näsan och hjärnan att samarbeta! Hahah...min lilla löphynda!

Nytt MH bokat nu, i Vallentuna den 8:e Maj, håller tummarna att vi kommer med. Måste ju få det gjort asap så vi kan börja tävla. Och så fort hon har slutat löpa så ska vi boka tid för ´uppkörning` för skyddslicensen, teorin är ju redan avklarad sen långt tillbaks.

Just det ja! Fick goda nyheter häromdagen av min sökkollega att hon har fixat tid för oss hos Toni (mallegården) för skyddsträning. Toni är en super duktig figge och tävlar i mondioring. Med honom kommer vi förhoppningsvis börja komma igång ordentligt med skyddet! Men det kommer att kosta...300kr i timmen, och vill man komma någon vart så är det väl bäst att köra 1 gång i veckan...*suck* ca 1000 spänn i månaden...*aj aj*! Men men...=P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar