25 nov. 2010

Dötrist på jobbet

Ja...det var ju ett tag sen man uppdaterade bloggen. Blir ju inte lika mycket nu då man drar sig för att vara ute och träna i skit vädret. Så länge det ligger snö i på marken och inte slask så går det ju bra. Försöker hitta ett ridhus att träna en gång i veckan i åt min sökgrupp...hoppas på Blåkulla nu. =) Lydnadsträningen har fått ligga på is lite nu. Den enda träningen vi har sysslat med är inkallning med ställande och fjärren....inomhus i hallen än så länge.

Mitt björkis sele hade kommit..blev en lila en....men den var för liten...=( så det blev att skicka tillbaks och vänta på en ny. *suck* Måste ju köpa en pulka nu också =D

Det har iallafall blivit lite sökträning. Körde ett pass med gruppen i måndags och det gick kanoners! Förutom att man blev extremt blöt om fossingarna och rumpan av att traska runt i blöta skogen så var det riktigt trevligt. Härligt med ett schysst gäng! Blackie blir som ett yrväder så fort tjänstetecknet åker på.

Blackie och jag hade en jävligt seriös diskussion ang bajsätning. Hon hittade lite kattbajs under en balkong och mumsade i sig så mycket hon kunde innan jag hann fram..o då satte hon iväg som ett skott med svansen mellan benen och vägrade komma. Tror lilla djävulen förstår att man inte ska äta bajs..men det att det är SÅ HIMLA svårt att motstå. Iallafall så lyckades jag kalla in henne...får se ifall poletten trillade ner.

Nu har jag beställt Jan Es julklapp....hihihi. ;) Och imorgon blir det en sväng o pumpa lite skrot för att sen åka vidare och inhandla lite julklappar. Lär bli en lång dag....har ju besluts ångest! =I

Nu går plog, sand och saltbilarna förfullt här ute på sveavägen. Inte många kottar som är ute och tar sig en bärs nu neee. 1 timme o 45 min kvar tills 1 ledig natt. DJÄÄÄÄÄÄVLAR! Blackie hade en tid för operation av halsmandlarna idag..! jisses glömde totalt. Får ringa in och höra hur det blir med det..eftersom vetrinären inte tyckte att det kanske var nödvändigt ännu. Grr!

Anywayz good morning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar