14 juni 2010

Träningsvärk

I hela kroppen. Körde igenom alla muskelgrupper på gymet igår efter några veckors uppehåll och det känns idag kan jag säga. Skönt.

Dagarna som har passerat har inte varit så händelserika. Hundträning och lite mer fiske. Lyckades fånga en duglig abborre och småpratade lite med några ankor som var hungriga och fick smaka på bulle och metmask. Försökte också prata med en svan som var måttligt road och fräste som en katt. Varför är svanar så arga?

Har blivit några svängar till brukshundsklubben såklart. Jobbar nu med ställande under gång med Blackie. Mycket inomhus först och igår på klubben och det går riktigt bra. Placerade kamptrasan bakom oss när hon ställde sig som hon skulle så fick hon springa bakåt och ta belöningen...väldigt uppskattat. Sen fick vi köra lite grundläggande övningar inför skyddet med Peter och det tog några gånger innan jag fattade vad fasen jag skulle göra..haha. Peter var nära på att få ett rejält bett i skrevet....och Blackie visade sitt humör när han skulle ta tag i henne och visa hur jag skulle klappa om henne lugnt. Hahaha...Piraya! Efter en heldag på klubben med mycket passivitets träning medans resten körde skydd så somnade Blackie gott kan jag säga.

Väck aldrig den mallen som sover!

Nee..idag blir det träning inför Jannes uppvisning imorgon. Sen vettja fasen vad man ska göra. Hoppas partnern min kan komma på nått skoj. Har ide torka. Känns som man vill kasta ut TV:n iallfall. Tur att man har bokhyllan full av bra böcker man vill läsa. Måste skaffa en skön fåtölj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar