26 maj 2010

Uppe med tuppen

Vaknade tidigt trotts att man gick och la sig kl 3:30 igår. Aja...bara att njuta att morgonen och det fina vädret. Hundarna sover igen efter dom fått vara ute en sväng och fått frukost. Själv orkade man laga gröt åt sigsjälv.

Igår var på brukshundsklubben och jag tränade lite med Blackie, fotgående, läggande under gång, samt lite hopp både mot och från mig. Gick super. =) Fick trevligt sällskap av Blackies syster och hennes ägare (Brandie och Anna-Karin). Man skulle aldrig tro att Brandie och Blackie är syskon...två HELT olika hundar :P Brandie är ju för söt med hennes valpaktiga lek. Ska bli kul att se hur de två hundarna utvecklas.

Idag hade jag tänkt backa i min påbörjade apport träning och köra in på ett annorlunda sätt för att få bort både tuggande och lek med apporten...*suck* haha..men lite fel får man ju göra så här i början. Har faktiskt en jätte bra bok "Med sikte på 10:an" som jag får jätte bra tips från. Har också påbörjat ställande under gång.

Ikväll ska det blir riktigt trevligt...förhoppningsvis ifall allt går enligt planerna...;) Vi får se!
Sen måste jag hinna med 2km rundan också och se ifall jag kan förbättra min tid (9:36min). Tror att det går ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar