7 jan. 2010

Första dagen tillbaka på plugget

Jag trodde seriöst att jag skulle avlida när klockan gick imorse kl 6:30. Kände att det va mest synd om mig i hela världen. Kimbo tyckte jag va lite jobbig som plötsligt tände lampan. Lyckades tvinga upp mig själv ur sängen efter några minuters tanketid.

Frukost bestod av två matskedar musli med fil. Slängde resten för det smakade verkligen inte gott...det ska vara flingor eller gröt till frukost..ingen jäkla musli med fil....urk!

Aja ut med kimbo på en snabb kiss runda....han va tydligen på lite dåligt humör och smakade lite lätt på en golden som va ganska så kaxig. (nej..inget slagsmål, bara lite gruff från båda sidorna). Jag skäms väldigt lätt över hur min byracka kan betee sig ibland och problemet är att jag går runt och tänker på det hela dagen sen och har en massa ångest. Men idag bestämmde jag mig för att jag inte ska hålla på så. Tänkte lite på vad Janne sa angående min och kimbos relation och vad som har förstört den......ska inte bli mer sånt. Min hund är bäst i hela världen...och blir bara arg på honom när han ballar ur...i max 5 sec. =)

Hursomhelst va det ganska mysigt att vara tillbaka på plugget...har en ganska så klass.

Gymet fick ett lång besök idag....startade som vanligt av med knäböj, värmde upp med endast stången och sen lade på 2.kg på varje sida. 12 reps x 3 sets....man blir nöjd när benen darrar som asplöv. Forsatte med lite ben maskiner samt vaderna. Sen blev det dips för triceps och koncentrerade bicepcurls, axlar med 3 kgs hantlar, rodd maskin, rodd som tar ännu mera rygg och sen blev det intervall träning på löpbandet i 2km. Blev rejält svettig. SKÖNT! sen så blev det lite situps och sen va jag helt slut.

Skulle basta men såg att bastun inte va på...den skulle man sätta på själv. grr. hem äta och sen ut med bimbo.

Körde lite sidoförflyttningsövningar med kimbo (klicker och frolic fick det bli) samt så fick han gå med apportbocken ett tag. Har svårt med att få honom att hålla ett Stadigt grepp om den.

Nu e jag trött.

natt natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar