11 sep. 2011

Photomania

























För övrigt så har vi lagt x-antal spår som har gett goda resultat. För oss är det mängd träning och inte pill med spårteknik som vi behöver. Ju mer hon får spåra utan att joxa till det ju säkrare blir hon. Har däremot insett att det verkligen är godis som motiverar henne att inte springa över apporterna. De sista gångerna har det blivit blodpudding, men skall även köpa in en hel bunt kycklinghjärtan och annat äckligt ;) Jag låter henne nosa på en godiset när jag satt henne vid spårstarten....retas lite..."det här får du ifall du markerar"....typ. Och gissa om det fungerar ! Jag hade även grävt ner apporterna lite grand, och hon var direkt där och krafsade upp dom och sedan la sig! Det finns få saker som gör en så glad som en lyckad spårning, jäklar vilken grym hund man har! Nu fortsätter vi med att lägga ca 3 spår i veckan.

När det kommer till lydnaden så har vi tänkt om lite när det gäller våra ingångar. Vi har ju annars alltid haft att hon ska svänga in rumpa....nått hon bara har blivit sämre på...hon stöter i mig och sätter sig jäkligt snett. Och som vi har tragglat med detta....vi har kört bakdelskontroll samt riktigt tagit det från början och visat in med handen och godis till rätt position, utan vidare resultat. Så jag bestämde mig för att köra den gammeldagsa ingången...bakom ryggen. Då slipper jag automatiskt att hon stöter in i mig (minus poäng) samt att hon lättare sätter sig i rätt position. Här har vi framgång! nice nice nice!

Vi nöter lite framförgående nu också. En sak som jag har kommit fram till är att det inte funkar för B att ha ett utlagt föremål (pinne med kopp och boll). Hon går mycket mer snett och dras absolut inte rakt fram mot föremålet som man kan tro att effekten skulle bli....hon går istället som i en liten båge fram. Big no no. Ne, vi kör köttbullekastnings metoden istället. När hon går rakt så kommer en köttbulle flygande över huvudet på henne.

Imorgon blir det sök med gänget! Ska försöka knäppa lite bilder.

Natt natt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar