20 sep. 2011

Gääsp

Jag har alltid varit en morgon människa. Vaknat tidigt och inte kunnat hålla mig vaken efter 22-23 tiden. Lite lustigt att man nu sällan är vid liv innan kl 10 och lika sällan i säng innan midnatt...det tog bara 3 år...undra när man ska börja jobba som vanligt folk igen...08-17?

Iallafall så har syrran och jag varit ute och plockat två hela korgar svamp, iofs hade det blivit betydligt mer ifall jag inte hade tid hos veterinären för vaccinering av B. Vi hittade verkligen ett guldställe. STORA trattkantareller och taggsvamp..mmmm! Blackie fick ju givetvis hänga med hon med och sprang runt i skogen som en idiot, och när hon väl stod stilla så höll hon på att gräva upp någon trädrot eller bita i en stock =O ...hon var helt dränkt när vi kom tillbaka till bilen. Det har ju regnat så mycket de senaste dagarna vilket har gjort att det hade bildats stora härliga pölar i mosskogen...B älskar vatten! en glad malle är en blöt malle som imorgon förmodligen har träningsvärk.



Nu ligger allt förvällt och klart i frysen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Här kommer lite bilder från lägret i somras. Bilderna är tagna av Maili Schönning.



Alltid ett leende när vi tränar ihop...underbara hund!


Nu har vi kokat och fryst in lite kycklinghjärtan inför sökträningen på ons samt som belöning för apportmarkeringarna i spåret.

Fasen...nu måste jag sova ta med mig B och krypa ner.

Natt natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar